Stobery's Land

" Ketawa Tak Bererti Gembira, Menangis Tak Bererti Duka"

Monday, April 19, 2010

eiyDa:: Dia amat bersyukur kepadamu Ya Allah ::

Bismillah..

Hari tu i der buat kisah seseorang yang i gelarkan sebagai "DIA" dan ramai yang nak tau sape "DIA" tu..huhu..kali ni i nak sambung sikit lagi kisah "DIA" ni..n than seperti entry yang dulu..tak perlu ditanya sape gerangannye yer.huhu T____T.

Kisah Si 'DIA part 2 :

Seleps 10 tahun segala kesakitan dan dugaan yang ditempuhinyer, dia kini sihat seperti dulu.Walaupun keadaan fizikal yang tidak seperti orang lain, kini bergelar OKU , dia bangkit untuk meneruskan kehidupan.Cuba untuk berdikari seperti orang lain yang sebaya dengannya.Cuba sedaya upaya yang termampu untuk membalas segala jasa dan pengorbanan ibu dan bapanya yang selama ini tidak pernah jemu untuk memberi sepenuh kasih sayang dan memberi semangat kepadanya.Begitu juga dengan kakak,adek2,abang2 dan anak2 sedara yang disayanginya.

Dia sedar terlalu banyak wang, masa dan tenaga kedua orang tuanya habis semata-mata untuk melihat die sihat seperti sedia kala.Untuk melihat dia tersenyum gembira dan selalu ketawa.Kini dia sedang berusaha untuk membalas semua itu, mungkin tidak dengan wang ringgit, tapi dengan kasih sayang dan taat setia pada kedua oarang tua, hanya itu yang termampu buat masa ini.

Dia selalu berdoa pada Ilahi semoga diberi kesihatan yang baik kedaua Ibu bapanya dan jugak pada dirinya.Bersyukur kepada Allah kerana masih ramai insan yang sudi menerima diriya dengan seadanya tanpa merasa malu dan segan.Tidak dinafikan dirinya yang serba kekurangan sedikit sebanyak memberi sedikit tekanan dalam hidup seharian, tetapi dengan berkat doa dan kesabaran die tekad untuk meneruskan kehidupan tanpa pedulikan kata orang sekeliling. Alhamdulillah YA Allah..begitu besar anugerah mu kepada nya.Cekal kanlah hatinya Ya Allah...dia Redha dengan semua ketentuan mu Ya Allah....

Dengan tubuh yang tak setaraf dengan umurnya sekarang, dia tekad untuk bekerja dan berdepan dengan semua orang.Tekad untuk terus berusaha dan teruskan hidup, tekad untuk berjaya, tekad untuk terus tabah, tekad untuk berani dan tekad untuk menerima segalanya dengan hati yang tabah.Walaupun kekadang hatinya mudah tersentuh T____T.

Sekarang, dia semakin yakin dan berani untuk berdepan dengan apa sahaja cubaan dan rintangan yang berlaku dan yang akan berlaku.Cuma satu dalam fikirannya, bolehkah kawan2 yang belum pernah bersua dapat menerima dirinya seadanya??....Wallahualam...

Nota Comel: setiap kekurangan
pasti
ada kelebihannya.


0 Comments:

Post a Comment

ce citer

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home