Stobery's Land

" Ketawa Tak Bererti Gembira, Menangis Tak Bererti Duka"

Tuesday, April 13, 2010

eiyDa:: Bukan Geek ...Gewdikkss jek hohoh ::

Bismillah

Salam semua...korang ngah wat pe tu?..mesti ngah online kan..pe korang bukak?twitter?fb?blog?utube ke...redtube?.. ke ngah tgk hotel mania? adamaya? secara online?.hhhohoho =p kalau tak dapat online sehari mesti rase sangat tak best kan. Geek kah kiter?..hohoh..gewdikss tau cakap i geek..T_T

Setiap hari boleh dikatakan paling kurang i akan beronline dalam 8 jam sehari.Waktu siang sahaja lah buat masa sekarang dan hari Jumaat mmg i akan off terus dari beronline. Almaklumlah..kate pun i keje di cyber cafe kan, kalau tak online apelagi yang i nak buat..tapi mud online siang ni tak bape best ekceli sebab banyak gangguan, kate pon keje kan.So mesti akan da keje yang nak dibuat dan tak boleh nak tumpu sepenuh 100% pada online jek.Nak online mlm..kn beli bodband la dulu..huhu T_T

Banyak ekceli yang dapat i belajar dari selalu online ni..ada jugak sesetengah yang hairan bile tgk i der jek something yang nak dibuat bila buaka jek pc.Nak2 kasteme der tanyer..apelah yang dibuat tu yer...tak bosan ke kalau hari2 mengadap bende ni? (online).I salu cakap banyak perkara yang kita tahu, belajar dan praktikkan dr beronline ni.Nak tau pasal pe?..jux taip n klok di pak cik google..huhu.. xonline sehari, rase xlengkap lak hidup ni.

Leh jugak tambah ilmu dengan baca2 blog yang ada,..,.banyak blog2 yang best dr penulis yang otai2..macam blog justkhai, kak Kujie, Denaihati, Kak Yan, Bro Superman, dan ramai lagi lah yang best2 dan banyak info dan tips2 berguna.Tambah kenalan,kawan2.

Facebook lak...selain dari dapat ramai kawan, leh cr kawan2 lame trme sekolah dulu..update status..share pendapat..borak2 ngan adek beradik..mak ayah..sepupu sepapat..jauh dimata tp dekat di screen monitor.hehe.Begitu gak ngan laman twitter...tp tak ramai yang tau nk gune lagi.

i ni bukannyer tau sangat sal komputer/repair/install tapi bila i banyak bertanye dan membaca lam web2 yang ada...sedikit sebanyak, i tau. Banyak bertanyer pada kawan2 di YM, twitter , fb yang jugak keje di cc atau belajar tentang semua ni, i leh la praktikkn sikit.Pendek kata banyak ilmu yang i dapat. Bukan online saje2,.,,buang masa. atlest, i lebih up to date sal IT2 ni. Kalau der yang tanyer, i tau la cam ner nk jawab dan nak tolong..hehhe =p..walopon i xder langsung belajar sal bende2 ni, sekurang2nyer i berusaha untuk belajar dan tau.

Sape kate internet ni buang masa kan....orang yang tak tau nk wat ape jek yang cakap cam tu...huhu..jgn tgk bende2 yang tk berfaedah dah ler..xpon wat something yg merugikan..jangan salah guna teknologi yang ada.Waallahualam..

Nota Comel: Bila teknologi da
semakin canggih...
manusia pon
kena
canggih jugaks. =p


0 Comments:

Post a Comment

ce citer

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home