Stobery's Land

" Ketawa Tak Bererti Gembira, Menangis Tak Bererti Duka"

Thursday, October 15, 2009

eiy_Da ~shawls

Ok..permulaan bicara ingin aku bertanya la pada korang tentang pemakaian tudung/selendang bagi seseorang perempuan muslim.Hukumya adalah WAJIB.Jadi ianya bermakna kalau kita tak melakukan perkara yang wajib hukumnya adalah BERDOSA. Tapi kenap masih ramai dikalangan kaum hawa diluar sana yang masih tak menutup aurat mereka?.tepuk dada tanya hati ok..lu pikirlah sendri..heheh

Bercakap pasal shawl ni kan..korang tau tak apa itu 'shawl'?..ha..shawl atau nm yang biasa orang panggil ialah selendang (yang panjang tu kan)..aku sendiri pon xsure la kan..selendang ngan shawl tu adakah benda yang sama.
aku mula pakai shawl ni baru lagi lam beberapa bulan lepas.Adek aku la yang mula-mula suh aku try pakai shawl ni, die cakap senang nak pakai dan cantik.Mula2 tu aku cam xbape nk suke sangat, aku ni kalau bab2 bertudung ni cerewet sket.Tapi, bila da try skali..rase cam selesa n nampak ok..ikut trend la katakan.
Lepas tu, aku da mula sukakan pemakaian shawl ni.Aku mula la gile bila tgk shawl yang terjual..tapi xdinafikan kat tempat aku agak susah nak dapatkan shawl yang cantik dan elok.So, setiap kali aku balik ke kg, aku akan singgah ke satu kiost ni yang menjual bermacam2 jenis dan corak shawl dengan harga cuma RM 10....hurm..
Blog yang jual shawl secara online pun da makin banyak skang ni...sume cantik2 walaupun harga die agak mahal dari tempat yang aku selalu beli tu.Skang da ada bermacam2 jenis kaen, ader yang jadikan mafla sebagai selendang,pun nampak cantik dan unik..

Pic kat atas ni antaranya aje..yg len ader lg...der yg ngah basuh..adek pinjm..lom sampai dan..akan dibeli..ahaha
pada korang yang juga meminati or crazy ngan shawl atau selendang ni...leh la try usha2 link shawl online kt sebelah kiri blog aku ni k..bye...

3 Comments:

Post a Comment

ce citer

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home